Projectes

Inici  >>  Projectes

Communication and breakthrough

Per què un PILE?
Aquest projecte pretén esdevenir una finestra oberta al món per als infants de l’escola La Maquinista. Dintre de la vivència en comunitat educativa, trobem vital el procés d’enculturació mitjançant els diferents llenguatges que cohabiten en el nostre dia a dia. El llenguatge gestual, musical, matemàtic … i, per suposat, el coneixement de diferents llengües, que per a nosaltres ha d’exercir un paper dinamitzador de l’accés al coneixement de manera transversal a les diferents àrees d’aprenentatge, i la pròpia vida dins i fora de l’escola.

Per afavorir l’assoliment d’aquest objectius de vida, avancem l’aprenentatge de la llengua anglesa a infantil (P3), i augmentem progressivament el número d’hores d’exposició a la llengua cada curs que avança. Interactuem lliurement des de l’exterior a través dels nostres espais web de centre (el blog d’anglès i la wikinista). Incorporem la llengua anglesa a l’aprenentatge de continguts curriculars d’altres àrees segons la metodologia AICLE. Gaudim de produccions artístiques, com ara obres de teatre i d’altres en llengua anglesa, a l’escola… Això és el que ja fem, i donat que som una escola de nova creació, tenim totes les possibilitats per créixer i millorar tot implementant les propostes que considerem adients i enriquidores per assolir les competències bàsiques, entre elles, evidentment la competència plurilingüe i multicultural.

Projecte Agenda 21

Aqueste projecte és la implicació de la nostra escola en la idea planetària d’imaginar i construir un mon millor i més sostenible, començant per la intervenció en l’entorn més immediat. L’escola també és un lloc on poder imaginar i experimentar estratègies per viure d’acord amb els principis de sostenibilitat. Aquest curs ens hem centrat en la recollida de paper i de la plantada i manteniment de l’hort, està sent molt motivador i enriquidor. Voleu formar part d’aquest projecte? No deixeu de visitar el bloc de l’Agenda 21.

Projecte Universitat i Escola

La família i l’escola treballem junts per desenvolupar el gust per la lectura.
El nostre tercer any “Puntedu” = Una oportunitat: un espai de coneixement i aprenentatge que neix el curs 2004 – 2005 com un dels Programes d’Innovació Educativa amb l’objectiu d’impulsar i consolidar el funcionament de la biblioteca com a eina bàsica d’aprenentatge en el desenvolupament de totes les àrees, per fomentar l’hàbit de la lectura i la recerca, el tractament i l’ús de la informació, i de fer de la biblioteca un servei, un recurs per al professorat i un espai obert a tota la comunitat educativa.
PROJECTES
Biblioteca Oberta: Actualment obrim la biblioteca de tots els dimecres de 16:45h a 18h. En un futur, ens agradaria obrir-la totes les tardes de la setmana perquè els nens i nenes la puguin utilitzar.
Tertúlies literàries: Possibilitat d’oferir a les famílies de participar en tertúlies literàries que estiguin dinamitzades per algun mestre o familiar de l’escola.

Estimen els llibres i la lectura, per a passar-ho bé i aprendre. Entra>>