ADSCRIPCIÓ A INSTITUTS A LA NOSTRA ESCOLA

COMUNICAT DE L'AMPA

De cara al curs 2019-2020 el Consorci d’Educació de Barcelona ha adscrit la nostra escola als següents tres centres:
  • Institut Martí Pous
  • Institut Doctor Puigvert
  • Escola Institut El Til·ler
Davant la falta manifesta de places públiques per tots els infants que actualment cursen sisè de primària al districte, ser l’única escola adscrita a l'Escola Institut El Til·ler (catalogat d’alta complexitat i sense oferir Batxillerat) pot perjudicar a aquelles famílies que no aconsegueixin plaça en primera ronda.

Addicionalment, es preveu obrir l’institut La Sagrera-Sant Andreu als mòduls on actualment està l’institut Martí Pous, amb només quatre escoles adscrites i deixant fora la major part de les escoles públiques del districte, entre elles La Maquinista.

Sol·licitem:

- Ampliar l'adscripció a l’Escola Institut el Til·ler a altres centres per tal de donar-li més visibilitat i equilibrar la demanda.

- Ampliar a 4 centres les adscripcions de l'Escola La Maquinista, afegint el nou Institut La Sagrera-Sant Andreu per oferir més possibilitats a les famílies.

La reunió mantinguda el passat dilluns amb representants del consorci no va donar resposta al neguit de les famílies. Ens reservem el dret d’emprendre accions reivindicatives en un futur proper.

El proper dilluns 25 de febrer, a les 18:30, el Consorci d’Educació de Barcelona realitzarà una sessió informativa sobre el funcionament de la pre-inscripció a l’Espai Bota de Can Fabra. Emplacem a les famílies a assistir-hi i transmetre en viu al Consorci el neguit generat per aquesta situació.

BIBLIOTECA OBERTA

COMISSIÓ DE BILIOTECA

Cada dimecres, de 16:30h a 17:30h, podeu gaudir en família de la biblioteca de l'escola.

Cada setmana explicarem un conte diferente, aniveu-vos!!!!
Porta el teu passaport de +educació i et posarem un segell!!!

portes-obertes-cartell

JORNADA DE PORTES OBERTES

DISSABTE 23 de MARÇ de 10h a 12:30h.

Arribem un altre any a l’important moment en què les famílies ens enfrontem a la delicada tasca d’elecció d’escola per als nostres fills. En un moment tan especial com aquest, la nostra escola ha preparat les jornades de portes obertes perquè conegueu el projecte que hi duem a terme.

De cara a rebre a les famílies que assistiran a la jornada, i per tal de poder acompanyar-les a visitar els diferents espais de les nostres instal·lacions, necessitem alumnes i famílies voluntàries.
La jornada comença amb una xerrada a les 10h. Les famílies voluntàries haurien de ser a l'escola a les 10:30h per tal d’organitzar els grups que realitzaran les visites per les instal·lacions.
Aquells que estigueu interessats en participar cal que feu un correu a afa@escolalamaquinista.cat o bé a escola@escolalamaquinista.cat per tal de confirmar la vostra assistència i així poder saber amb quantes persones podem comptar.

PROJECTE DE CONVIVÈNCIA

ENQUESTA

RECORDATORI:
Benvolgudes famílies, seguint les directrius que dona el departament d’educació pel que fa a la millora de la convivència als centres educatius, estem actualitzant el projecte de convivència del nostre centre. Us enviem aquesta enquesta que ens ajudarà a fer una diagnosi inicial. Us demanem que l’ompliu tenint en compte que les afirmacions que se us plantegen són per respondre-les a títol personal.

Per fer l'enquesta pressiona aquí
encuesta-e1498220980732

REPORTATGE D'EDUCACIO

PROGRAMA D'ESCOLA NOVA 21.

Per repensar l'educació i sacsejar el sistema, una conversa a l'Escola La Maquinista.

escola-nova-21.png

ELS LÍMITS

XERRADA OBERTA AL BARRI

Des de l'AFA de l'escola FEDAC s'ha organitzat una xerrada pel proper 15 de març a les 17.30 h. El tema focus son els límits i l'objectiu de la xerrada és reflexionar i compartir aspectes bàsics sobre l'educació segura física i emocional.
Es tracta d'una activitat oberta al barri. Es demana trucar a l'escola FEDAC per ajustar l'organització.

ELS LIMITS (1)

4t PASSEIG PER L'EDUCACIÓ PÚBLICA

DISSABTE 24 DE FEBRER

La Coordinadora d'AMPA/AFA d'escoles públiques de Sant Andreu organitza aquest diumenge una jornada per posar en valor la xarxa d'escoles públiques del barri i les seves Ampes, i de pas, per donar informació per al procés de preinscripció a P3. L'acte tindrà lloc als Jardins d'Elisa Garcia d'11 a 14h, i inclou activitats musicals i conta-contes. .

INAUGURACIÓ

PLAÇA MOSSÈN CORTINAS

El darrer dissabte, 16 de febrer, es va inaugurar la plaça Mossèn Cortinas, on podeu gaudir de les noves instal.lacions ludiques de la plaça.

portes-obertes-cartell
custom twitter