ESTAT CONSTRUCCIÓ ESCOLA

REUNIÓ AMB L'AJUNTAMENT I EL CONSORCI

Benvolguts,

referent a la reunió del dia passat dimarts 19 de juny de 2018 amb l’Ajuntament i el Consorci d’Educació de Barcelona sobre l’estat de construcció de l’escola definitiva i dels mòduls provisionals II:

Assisteixen a la reunió diferents representants polítics, encapçalats per la regidora del districte Laia Ortiz, i tècnics de l’Ajuntament i del Consorci d’Educació, i representants de l’equip redactor de l’escola definitiva – AAAR Arquitectes.

S’inicia la reunió amb la visualització d’un vídeo en el que es mostra l’estat actual de l’escola, després de més de mig any sense fer-hi manteniment.

Escola Definitiva
Des de la Regidoria del districte es posa en context la situació de l’Escola i s’explica que el govern municipal ha fet tots els passos possibles per disposar del sòl on construir l’escola.
Aquest sòl es posarà a disposició de la Generalitat per a que sigui Infraestructures.cat l’operador que gestioni tota la construcció. Degut als procediments judicials pendents vinculats al terreny, l’Ajuntament assumirà les possibles responsabilitats derivades de sentències que poguessin ser desfavorables.
Segons l’Ajuntament i el Consorci, i referent a la construcció de l’escola, per ara hi ha previstos 17 mesos de construcció, temps suficient per disposar de l’escola definitiva a principis del curs 2020-2021. Podeu consultar el projecte de l’escola definitiva que es va mostrar en aquest link.

Escola Provisional
Des del Consorci d’educació s’explica que diversos imprevistos en l’obtenció de la llicència han fet endarrerir l’inici de la construcció de l’escola provisional II. El retard posa en dubte l’inici del curs escolar 2018-2019 en el nou espai.
Les mesures que han proposat per solucionar aquest endarreriment són ampliar els recursos destinats a la construcció dels mòduls: Per una banda ampliarà l’equip humà que hi treballarà i per l’altra s’ampliarà la jornada de treball, passant a ser de 8 a 21h de dilluns a diumenge.
Es va projectar una presentació del projecte de l'escola provisional, el podeu consultar en aquest link.

Des de les famílies es va manifestar la indignació amb la situació, la desconfiança amb els compromisos adquirits i es van plantejar diverses preguntes. Destaquem la proposta d’un pla B que proposava fer la mudança un cop iniciat el curs, proposta rebutjada per la direcció de l’Escola, prioritzant l’aspecte pedagògic enfront temes més logístics. També es van revisar els plànols i es van demanar als arquitectes aclariments sobre els darrers canvis.

Atentament,
AMPA La Maquinista