Estat Construcció de l’Escola, Setembre 2017

Estat Construcció de l’Escola, Setembre 2017

El setembre 21, 2017, Creat per , A General, Amb 0 Comentaris

Benvolgudes famílies,

Us informem de l’estat de construcció de la nova escola, així com de l’escola provisional. Veureu que durant l’estiu hi ha hagut diversos avenços. A grans trets podem dir que la data final per tenir l’escola definitiva segueix essent el setembre del 2020, i que durant tot aquest curs l’alumnat de l’Escola estarà en el mateix espai que ha estat en els últims anys.

El procés de construcció de l’escola definitiva es troba en el següent punt:

• Escola definitiva:  S’ha licitat aquest agost la redacció del projecte de l’escola (en la mateixa ubicació on ara hi ha l’escola) de tal manera que al gener de 2018 hi haurà equip redactor.
Podeu veure el plec tècnic d’aquesta licitació en aquest link (500K), veureu que hi ha els punts del procés participatiu que es va fer a l’Escola i que s’han incorporat com a part bàsica del projecte.
Pel que fa a tràmits administratius, el procediment d’ocupació directa del sòl està en fase final de resposta d’al·legacions i manca també finalitzar el Pla Especial per la construcció de l’escola.

L’horitzó és que al setembre del 2020 estigui construïda l’escola definitiva.

• Escola provisional:  Licitada també aquest agost amb l’objectiu que estigui operativa el 2018, pas previ per a la construcció de l’escola definitiva. Podeu veure el plec tècnic d’aquesta licitació en aquest link (10M), inclou els plànols dels nous mòduls.
Cal dir que l’escola provisional, situada a la parcel·la de Colorantes (a l’altra banda de les vies), serà un equipament que tindrà ús més enllà del període que l’ocupi provisionalment l’Escola La Maquinista. És per aquest motiu que la configuració (classes, espais comuns, entrades i sortides), seran flexibles per a posteriori, i amb una mínima intervenció, puguin ser reconvertides a un altre equipament.

Com a conclusió, a nivell de tramitació de projectes i obres, es compleixen els terminis per a que l’escola definitiva estigui acabada i sigui utilitzable el setembre del 2020, en la mateixa ubicació en la que ara hi ha l’escola actual. Durant l’any 2018 hi haurà el canvi a l’escola provisional que es farà a la parcel·la de Colorantes.

Actualment hi ha compromesa tota la inversió per a construir l’escola (provisional i definitiva) per part del Consorci d’Educació de Barcelona, que delegarà la gestió de la construcció de l’escola definitiva a Infraestructures.cat (empresa de la Generalitat que gestiona obres públiques).

Tanmateix, per a complir-se aquest horitzó és necessari que l’Ajuntament tingui de manera ferma la propietat dels terrenys de l’escola. En aquests moments aquest procés està iniciat mitjançant el procediment d’ocupació directa del sòl, en fase final de resposta d’al·legacions. També queda pendent la finalització del Pla Especial per part de l’Ajuntament. Teòricament, abans de finalitzar l’any 2017 han d’estar finalitzats els dos tràmits. En el suposat cas que el tràmit d’ocupació del sòl no fos positiu, es podria veure afectat l’horitzó abans mencionat. Si acaba de manera satisfactòria, no hi ha cap altre impediment de caire administratiu. En cas contrari caldrà fer una reformulació de tot plegat.

Us continuarem informant.

Ampa La Maquinista