LOCOMOTORA DE LA MAQUINISTA

LOCOMOTORA DE LA MAQUINISTA

El febrer 10, 2022, Creat per , A General,Notícies,Telegram, Amb 0 Comentaris

Benvolguts/des alumnes i famílies de l’escola La Maquinista,

Ara que ja tenim una escola definitiva, i que aviat l’inaugurarem en una gran festa, és el moment de crear també una identitat pròpia de la nostra escola.
Com ja sabeu, en MAC, el nostre gegant, és un treballador de l’antiga fàbrica que dóna nom a l’escola, un maquinista.
I que millor per a un maquinista que tenir la seva màquina de tren i lluir-la pel poble de Sant Andreu, representant la nostra escola a tot arreu on vagi?
Temps enrere, l’escola ja n’havia tingut una, de locomotora, però malauradament va desaparèixer.

Us convidem a tots i totes a participar en la construcció de la nova Locomotora de l’Escola La Maquinista!

Hem pensat a inspirar-nos en la locomotora “Mataró”, coneguda com la locomotora del Centenari.
Aquesta locomotora es va construir el 1948 als tallers de La Maquinista Terrestre y Marítima, en celebració del centenari de la posada en funcionament del primer ferrocarril de la península el 1848 (la línia Barcelona – Mataró).
Si voleu, la trobareu al Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú.
Us adjuntem unes imatges per a il·lustrar-vos millor el projecte.

I com podeu col·laborar? Doncs ho podeu fer de dues formes diferents (o totes dues):

1. Podeu aportar materials de reciclatge que puguin servir per a la construcció de la locomotora:
Ens faran falta rodes (de bici, carretó, etc.), fustes, xapa, tubs, etc. i elements que puguin servir per a la decoració (aixetes, claus de pas, tubs, olles i tapes velles, canonades, estris i andròmines diverses que serveixin per a imitar una locomotora de vapor). De palets no fan falta, que ja en tenim. I si algú sap on podem aconseguir 2 barrils d’oli per a fer la caldera, estarem molt agraïts! Podeu deixar el material al costat del MAC, a l’entrada d’infantil de l’escola.

2. Podeu ajudar-nos a dissenyar-la, construir-la, pintar-la, etc.:
Alumnes i famílies treballarem junts i podrem posar en pràctica tot el que aprenem a l’escola en la construcció de la locomotora. Un cop tinguem prou material, convocarem una reunió de treball entre tots els interessats a col·laborar i establirem un calendari i un pla de treball conjunt. Procurarem que hi pugui participar el màxim possible de gent.

Animeu-vos a participar en aquest projecte, tots junts som la locomotora de l’escola!

Colla de tabals de l’Escola La Maquinista