REUNIÓ AMB EL CONSORCI D'EDUCACIÓ

RETORN DE LA REUNIÓ

Benvolgudes famílies,

Us fem arribar un resum de les informacions traslladades per l’equip del Consorci d’Educació de Barcelona, a la reunió mantinguda el dia 13 de març al gimnàs de l’Escola.

1. Els instituts adscrits a l’Escola La Maquinista són de manera estructural l’Institut Martí i Pous, l’Institut Puigvert i de manera transitòria (2 o 3 anys) l’Institut-escola El Til·ler.

2. L’alumnat de l’escola La Maquinista té les mateixes oportunitats d’entrar als Instituts Martí i Pous i Puigvert que qualsevol altre infant d’una altra escola adscrita.

3. En cas que la demanda de places superi l’oferta de places als instituts adscrits escollits, el Consorci informarà a les famílies que no hagin obtingut plaça de la disponibilitat concreta de places que hi hagi a la resta d’instituts del barri o ciutat.
Aquestes famílies faran una nova tria i el Consorci adjudicarà les places de nou, segons els criteris existents.

4. Les adscripcions són una opció però en cap cas, una obligació. Tant és així que al fer la llista de la preinscripció, cal tenir en compte que si es posa un institut no-adscrit a la llista per davant d’un institut adscrit, fa que el següent institut perdi la condició d’adscrit.

5. Al Districte hi ha una Oficina de Suport a l'Escolarització, amb les següents dades de contacte:
- Adreça: Carrer de Sant Adrià 20. Dintre del recinte de la Fabra i Coats a l'edifici que hi ha just al costat de l'Espai Josep Bota, a la Planta Baixa.
- No fan atenció telefònica, només presencial.
- Horari: Dilluns-Dimecres-Divendres i vigílies de festiu: 8:30h-14h - Dimarts i Dijous 8:30h-17h

6. En relació a l’assignació d’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), el Consorci ha acceptat la reclamació de l’escola, de manera que la distribució d’alumnes serà equilibrada a totes les escoles del districte, a raó de 3 alumnes per grup-classe de P3, a partir del curs vinent.

7. Tot i les explicacions rebudes de primera mà, l’AMPA seguirà el procés d’inscripcions i mantindrà el contacte amb tots els actors implicats. Per a qualsevol necessitat de suport que tingueu, podeu adreçar-vos al correu ampa@escolalamaquinista.cat i us orientarem.