CARNAVAL 2024

CARNAVAL 2024

El gener 22, 2024, Creat per , A Notícies, Amb 0 Comentaris

Com escollim el tema?

A l’inici del segon trimestre al claustre debatem diferents propostes i finalment escollim la que ha de ser definitiva per aquell curs.

En aquest cas, el tema central correspon a “La vida del jardí”.

La veu dels infants.

Tot seguit aquest tema es porta a cada una de les aules. Dins l’àmbit del teixit d’aula, amb dinamització de la tutoria els infants fan activitats destinades a entendre bé la temàtica i finalment fan tot un seguit de propostes de possible disfresses que hi estiguin relacionades.

L’assemblea

Aquestes propostes són dutes a l’assemblea d’infants per un representant de cada un dels grups. D’aquesta trobada, hauran de sortir les propostes definitives de disfressa.

A cada classe

Les propostes definitives tornen als diferents grups i allà cada infant escollirà quina serà la seva. Per tant, a cada grup, finalment hi haurà diversitat de disfresses. Això vol dir que el dia de la celebració del carnaval, les comparses de cada disfressa comptaran amb infants de diferents cursos i classes.

Tallers de creació

Un cop tenim tots els infants del centre distribuïts entre les diferents disfresses, al claustre decidim quins adults s’encarregaran del seu disseny.

El disseny serà senzill i de baix cost, utilitzant materials respectuosos amb el medi ambient. Aquests materials els posa el centre, però també rebreu una notificació a casa en la qual us demanen aportar algun complement o crear-lo a casa. Important aclarir que a dins d’un mateix grup classe arribaran notes diferents, depenent de quina disfressa hagin escollit els infants.

Llavors dedicarem dues tardes del mes de febrer a fer dos tallers de creació de disfresses amb els infants. Per cada disfressa comparem amb tots aquells que s’hi hagin apuntat.

Per exemple podríem tenir un grup de 50 infants amb disfressa de papallona, dels quals 10 serien d’i3, 12 de primer, 8 de segon, 14 de tercer, 3 de 5è i 3 de sisè.

Per a la gestió dels tallers, com més nombrós sigui el grup, més subgrups de treball es faran, i més espais necessitaran.

Una altra tasca serà la de la creació d’una petita coreografia per la comparsa, que aprendran i assajaran en algun dels tallers.

Aquelles tardes ja estan programades, i seran el dijous 1 de febrer i el dimarts 6 de febrer en horari de tarda, de 15:00h a 16:30h.

Si voleu venir a fer voluntariat donant un cop de mà en algun dels tallers ens podeu escriure a escola@escolalamaquinsita.cat .

I LES PERSONES ADULTES?

Totes les persones adultes estan convidades a disfressar-se de la proposta que un grup de docents ens faran, també amb la seva coreografia.

Us farem arribar les instruccions per tal que us la pugueu fer i un vídeo per assajar la coreografia associada.

LA FESTA, QUAN I COM.

La festa serà el divendres 09 de febrer en horari de tarda, ja us passarem la convocatòria exacta. Ja hem dit que és oberta a les famílies i us animem a venir amb la disfressa d’adults. Ens trobarem al pati contigu a l’aparcament del centre comercial, aquell que anomenem Ítaca. Els adults haureu de fer una gran rotllana i, dins d’ella, els infants en faran una altra. Llavors, per torns, cada una de les comparses sortirà al centre i farà el seu ball. L’últim torn serà per les persones adultes, famílies disfressades barrejades amb l’equip de l’escola, docents i equip de migdia.

Un cop acabada la festa, tots els infants tornaran amb el seu grup a l’aula on, a l’hora habitual, les famílies podreu recollir els infants.

Us hi esperem!

Escola La Maquinista.